Nieuwste release
Biografie
Carlo Verkooijen werd geboren als zoon van een succesvolle zangeres en componist. Hij groeide op tussen de sterren van de stal van Johnny Hoes en speelde verstoppertje in de decors van Op Volle Toeren. Hij zag hoe zangeressen als Marianne Weber en Colinda in de studio van zijn vader groeiden tot de sterren die zij nu zijn. Ja, voor Carlo was het artiestenbestaan eigenlijk niets meer dan een normaal leven.
Toch zag Carlo meer in een rol achter de schermen dan op het podium. Zijn vader bracht hem alles bij, om een vakbekwame studiotechnicus te worden en reeds op jonge leeftijd stond Carlo bekend als de Coverkoning van Nederland. In een tijd dat er nog voorbespeelde casettebandjesop de markt verkocht werden, speelde hij vakkundig de ene na de andere hit na. En zo goed, dat de opnames soms niet van het origineel te onderscheiden waren.
Naast coveren produceerde Carlo ook originele opnames. Vele hits werden onder zijn productionele leiding opgenomen en uitgebracht. Het Holland Duo, Marianne Weber, John Spencer en vele anderen namen graag hun hits op in Carlo’s studio. En via plaatjes van anderen, waar Carlo de backing vocals deed, durfde hij het uiteindelijk ook zelf aan om zijn vocalen vast te leggen. En niet onverdienstelijk, want zijn solo-single Alisha werd zo populair, dat Grad Damen hem als debuutsingle uitbracht. En ook de singles van Die Knapen en Talk of the Town geraakten zonder al te veel moeite in de Nederlandse Hitparade en Top 40. Zelfs tot ver over de grenzen werden Carlo’s producties zeer gewaardeerd.
Door persoonlijke omstandigheden deed Carlo echter een stapje terug. Hij trouwde en kreeg een zoon. Het gezinsleven ging begrijpelijk even voor. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en Carlo besloot de bal weer op te pakken. Hij ging op zoek naar nieuw materiaal, want hij had wel een idee welke kant hij op wilde. Als liefhebber van de vele bekende Las Vegas crooners als Frank Sinatra, Engelbert Humperdinck en Tom Jones, hoorde hij in zijn hoofd al de ene na de andere hit, maar …….. in een modern jasje. Niet helemaal verbouwd…. Nee, de liedjes moeten zeker herkenbaar blijven, maar meer uitnodigen om mee te zingen en/of te dansen. Voorzichtig maakte hij zijn comeback met de dubbel-single “Ik doe het bij jou toch nooit goed/Under the man in the moon”.
Omdat met name de Engelse versie bijzonder goed aansloeg is hij zich gaan richten op het Engelstalige genre. Niet lang daarna volgde de single "A little loving". Deze Song of Hope gooide met name hoge ogen in Duitsland en België, hetgeen resulteerde in een fantastisch Croonerconcert in de stadsschouwburg in Brugge. Om het compleet te maken werden de Duitse fans op hun wenken bediend met de single "Ich träum von dir heut nacht" gevolgd door "Only a fool" (een klassieker van Mighty Sparrow) voorzien van een tropisch reggaejasje.
Nu keert Carlo verrassend terug met een feestelijke remake van het door hemzelf geschreven en geproduceerde Nederlandstalige single "Ik doe het bij jou toch nooit goed "op het label van Mickim Music. Een liedje met een hoog meezinggehalte mede door de voor vele herkenbare titel en aanstekelijke melodie. "Muziek is emotie, daarom koester ik zowel het Nederlandstalige als Engelstalige genre" aldus Carlo.
Naast zijn zangcarrière is Carlo succesvol als songwriter/producer voor diverse artiesten in binnen en buitenland zoals Charlène, Joelle Suré, Jason van Elewout, Robin van Damme, Wesley van Gorp, Sander Sestig en vele anderen.